уторак, 18. децембар 2018.

Kako iskoristiti pun potencijal Linedin mreže 🔥🔥🔥


Imate Linkedin profil ali niste toliko aktivni jer ne vidite poentu?

Ili možda neko još uvek nema Linkedin profil ali planira da ga otvori i vidi kakve mu se mogućnosti tu nude?

Čime god da se bavite, dobro je biti prisutan na ovoj mreži jer su tu svi poslodavci kao i HR ljudi čiji je posao pronalaženje adekvatnih kandidata među kojima ste možda baš vi.

Naravno, imati profil je osnovna stvar, međutim taj profil treba biti i dobro popunjen a osim online CV-ja, ova mreža nudi još dosta drugih pogodnosti za koje možda niste ni znali.


Hajde da krenemo sa mojom pričom.


Pre jedno dve godine sam odlučila da se aktivnije pozabavim ovom mrežom i vidim šta mi sve može doneti i kako je mogu iskoristiti u poslovne i marketinške svrhe.


Naravno, i pre toga sam imala profil (upravo sam pogledala - od 2011.godine) međutim, jedino što sam videla kao poentu Linkedina u to vreme je bio online CV. Tako da sam se potrudila da moj bude bar dobro sređen.


Čak sam i posao u KickAssGrowth marketinškoj agenciji dobila tako što sam oglas videla upravo na Linkedin-u (gde su ga jedino i objavili) i prijavila se.


Radeći u toj marketinškoj agenciji, odlučila sam da se aktivnije pozabavim ovom mrežom i istražim kako je možemo iskoristiti u marketinške svrhe i za naše klijente.


Prvo sam se povezala sa ljudima iz svoje oblasti i krenula da delim svoja znanja.


Bukvalno, sve što bih novo naučila, ja sam delila na svom Linkedin ili Quora profilu.


To je prosto bilo i praktično, jer uvek kada bi me neko pitao kako se nešto radi, nisam morala iznova i po stoti put da objašnjavam nego samo lepo prosledim link gde sam već pisala o tome.


S obzirom da na Linkedinu tada nije bilo toliko puno ljudi koji dele kvalitetan sadržaj, ja sam za par meseci sa 500 konekcija stigla do 13000 i pozicionirala se kao ekspert u svojoj oblasti.


Dobijala sam puno poruka gde su mi se ljudi zahvaljivali što ih motivišem, inspirišem i delim svoja znanja sa njima, što me je posebno činilo srećnom i davalo mi motivaciju da nastavim, jer hej nekome je to zaista značilo, a to nije mala stvar!


Čak sam završila i u jednom članku kao jedna od najuticajnijih žena na Linkedinu u 2017. godini.


Sa porukama zahvalnice stizale su i prilike za poslovne saradnje, kao i pozivi da gostujem kao predavač na raznim seminarima i konferencijama i pričam na temu Linkedina. Kako prikupiti lidove, kako doći do ljudi koji su nam potrebni, kako napraviti brend od sebe, kako je meni to pošlo za rukom su samo neke od tema o kojima sam govorila.




Linkedin local event sa temom “Kako izgraditi brend na Linkedin mreži”




Radionica u Valjevu na Irevilucija konferenciji.



Moji postovi su u to vreme imali dosta inejdžmenta i ljudi su mi bukvalno govorili da im iskačem iz frižidera.




U nastavku možete videti i jedan od postova koji je postao i viralan i koji je imao oko 2 miliona pregleda.



Nažalost, ovo samo govori o tome koliko su ljudi zapravo nezadovoljni svojim poslovima i koliko je ovo goruća tema.


Ok, ovo je bilo malo o mojoj priči, a sada prelazimo na konkretne korake za vas.



Prvo što treba da uradite je da:


1. Sredite vaš Linkedin profil

To znači da popunite sva polja koja vam se traže.

Sva.

Gde ste radili i od kada do kada, koje su vaše veštine, na kojim projektima ste radili i sa kojim ljudima (možete da ih tagujete), koje seminare i edukacije ste pohađali, koje diplome imate, koje jezike govorite itd.

Sve to lepo potkrepite slikama, videima, dokumentima, tagujte firme u kojima ste radili itd.

Poseban akcenat stavite na profilnu sliku, kaver sliku i summary. To je prva stvar koju svi vide. Slika bi trebalo da vam bude profesionalna i uklopite je sa kaverom da vizuelno izgleda kompaktno i lepo. Šta da vam kazem, ljudima te stvari prve upadaju u oči.

Sredite vaš profil na Ln kao što biste sredili vaš blog ili sajt.

Evo kako to izgleda kod mene:


Na mom kaveru je Beograd koji predstavlja grad odakle potičem. Ova slika mi stoji još odavno, a skoro sam pročitala u nekom članku da kaveri koji “najbolje prolaze” imaju upravo sliku vašeg grada, vašu sliku kako držite predavanje pred publikom ili vašu sliku sa poznatim osobama ili influenserima iz oblasti kojom se bavite.

Naravno, ne predlažem vam da sada svi stavite nešto od ova tri, nego samo da skapirate poentu. Budite kreativni, učite na tuđem iskustvu ali i sami kreirajte svoje.

Nakon slika koje prve upadaju u oči svi gledaju vašu funkciju i šta nudite tj. i u čemu ste najbolji.

Potrudite se da rečenica ispod vašeg imena bude primamljiva (da sumira šta radite i kako možete nekome da pomognete) da požele da pročitaju još ispod.

Predlažem vam da pišete na engleskom i potrudite se da nemate pravopisnih grešaka.

U summary delu imate 2000 karaktera da ispričate vašu priču i da objasnite šta zapravo radite. Ono što ljude zanima je kako konkretno možete da im pomognete i zašto neko da radi sa vama. Samo prva dva reda summary-ja se vide, pa se potrudite da čitaoci požele da kliknu “See more”.

Dakle, kao što vidite copy je jako važan i to ne samo ovde, već generano svuda. Jer nije važno samo šta kažete nego i način na koji nešto kažete.
Ako ovladate ovom veštinom, bićete dosta uspešniji u dobijanju željenih rezultata.


*Ako vas zanima više o content-u, bacite pogled na ovaj tekst gde sam detaljno govorila na tu temu: Kako da pokidate kao content writer u 11 koraka


Takođe vaš profil bi trebalo da bude optimizovan ključnim rečima. Ako se bavite marketingom te reči mogu biti “social media”, “SEO”, “digital marketing” itd. Preko ovih reči će vas i poslodavci tražiti.


Sredite vaš url, tako da nema one silne brojeve iznad vašeg imena nego da izgleda ovako:
https://www.linkedin.com/in/janjajovanovic/

Pogledate par dobrih profila na Ln i videćete već kako se šta radi. Samo ću još napomenuti da su preporuke (recommentations) jako važne. Pokušajte da ih dobijete od vaših poslodavaca i kolega, sadašnjih i bivših jer je to jedina stvar gde vi ne govorite o sebi, nego drugi o vama, što ima mnogo veću težinu.




Takođe, što budete imali više endorsments-a vaš profil će se bolje kotirati, posebno ako ih dobijete od “influensera” iz vaše oblasti, to će tek pogurati vašu vidljivost.


2. Ln aktivnosti i postovi



Tek kad vam je profil cakum-pakum sređen, možete se baciti na izgrađivanje vaše Ln mreže i kreiranje sadržaja.

Uđite u grupe koje vas interesuju, povežite se sa ljudima iz vaše sfere.

Zatim počnite da kreirate svoj vredan sadržaj kroz postove i Linkedin članke.

Svako od vas ima neka znanja koja neko drugi nema. Deleći ta znanja pozicionirate se kao eksperti u svojoj oblasti i ljudi će onda znati kada im nešto bude trebalo kome da se obrate.

Mnogi ljudi sebično čuvaju svoja znanja za sebe plašeći se da će ako ih otkriju neko drugi to primeniti i onda im oni neće biti potrebni.

Ali ako ne budete delili svoja znanja, kako će ljudi uopšte znati da ih vi imate?

Uostalom niko vam ne može ukrasti ono što je već u vašoj glavi.



Postovi:

• LinkedIn algoritam će pogurati vaš sadržaj ako postujete redovno i ljudi će vas zapamtiti

• Ne duplirajte sadržaj. Ako ste nešto objavili kao Ln članak, neka bude samo tu.Google ne voli duplikate.

• Pišite visoko kvalitetan sadržaj. Samo ono što želite da priključe vašem imenu do kraja života. Budite od pomoći i pišite sadržaje koji prezentuju novo znanje. Isporučite uvek neku vrednost. Takođe vodite računa šta lajkujete i kako komentarišete, sve to utiče na stvaranje vašeg brenda.




Linkedin is no longer an online resume. It is your digital reputation


• Ljudi na Ln čitaju vaš sadržaj da bi se usavršavali. Linkedin misija je: 


connect the world's professionals to make them more productive and successful. 


Sad vam je valjda sve jasno. Nahranite njihovu želju za profesionalnim usavršavanjem vašim sadržajem


• Pišite pregledne i lako čitljive postove.


• Ln je odličan za diskusiju na samoj platformi ali je teže naterati ljude da kliknu na neki vaš link.


• Ne stavljajte link u okviru posta, nego u prvi komentar jer će vam postovi tako imati mnogo veći rič.


• Postavljajte pitanja na kraju postova. Uvek imajte neki CTA (call to action) da biste ingejdžovali publiku.


• Pišite o vašem ličnom iskustvu.


Pišite postove koji sadrže jedan ili više HAVE principa:




Humanity

Authenticity

Value

Education


Hajde da vidimo kako izgleda jedan fin Ln post.


Ovo je samo jedan od primera, vi pronađite vaš lični stil pisanja.


3. Izgradnja ličnog brenda



Personal brand = money




Da biste izgradili lični brend prvo bi trebalo da odgovorite na ova pitanja:

  • Šta najviše volim da radim da bih to radio/la čak i besplatno?
  • Koje su moje najveće strasti u životu?
  • O kojim temama mogu nepresušno da pričam?
  • Za koje stvari ljudi najčešće traže pomoć od mene?

Kada odgovorite na ova pitanja, znaćete i u kom pravcu da kreirate svoj sadržaj.


Zatim možete proveriti koliko ste efektivni u uspostavljanju ličnog brenda, ponalaženju pravih ljudi, ingejdžovanju i građenju mreže na Linkedinu ovde.



4. Outreach


Linkedin je odlična mreža za pretraživanje kao i za outreach. Osim sadržaja možete naći i sve ljude koji su vam potrebni.


Ja sam na primer jedno vreme pisala guest postove (linkbuilding za klijente). Povezala bih se onda sa svim ljudima iz marketinga na platformama na kojima sam zelela da moji guest postovi budu objavljeni.


Potrudila sam se da me tamo prvo primete, pa onda kada im posaljem outreach mejl, da im od nekud već budem poznata.


*Detaljnije o outreach-u možete pročitati u ovom tekstu
Upozorenje: ovaj članak će drastično povećati zeljene odgovore na mejlove koje šaljete

Takođe bih još pomenula i jedan interesantan tool koji se zove Crystal.


Možete skinutu ekstenziju i onda vam sa desne strane na Linkedinu daje prikaz ličnosti na čijem ste profilu: kakva je ta osoba, na koji način preferira da komunicira itd. Što je super da znate ukoliko želite da ostavite što bolji utisak na tu osobu i dobijete šta želite.


Evo šta kaže o meni ukratko




a možete kliknuti tamo i na detaljniju analizu (ima još dosta toga, ali u ovom skrinšotu nije sve stalo)







Mene je tool prilično dobro procenio. Međutim, imajte na umu da ocena ličnosti zavisi od toga koliko je ta osoba prisutna na internetu. S obzirom da sam ja svuda 😂 mene je veoma dobro procenio. Čisto da znate da nije u svim slučajevima 100% tačna analiza i da ga koristite više kao neku smernicu.


Eto, moja priča se ovde polako završava.


Iskreno se nadam se da su vam saveti bili korisni. 

Slobodno mi pišite vaše utiske 😀


Ima tu još dosta stvari i detalja. Ukoliko vas zanima ja držim i privatne konsultacije i radionice na ove teme i slične teme (pisanja običnog CV-ja, motivacionog pisma, izgradnja ličnog brenda, postavljanje ciljeva itd.) Takođe držim iedukacije oko raznih stvari koje se tiču digitalnog marketinga.


P.S. Za štrebere sam obezbedila i dodatne linkove 😉

https://www.quora.com/What-are-the-Top-5-LinkedIn-strategies-for-Career-Growth/answer/Janja-Jovanovic?srid=hygBN

https://www.quora.com/What-are-some-lesser-known-hacks-for-LinkedIn/answer/Janja-Jovanovic?srid=hygBN

https://www.quora.com/What-are-the-different-levels-of-LinkedIn-profile-strength-and-how-do-you-achieve-them/answer/Janja-Jovanovic?srid=hygBN


To bi bilo sve za danas.

Pozz

Нема коментара:

Постави коментар

Plemena i lideri 👁️

Ovaj članak je inspirisan knjigom Plemena od Set Godina. Kako sam imala prilike da vodim neka “plemena”, tematika knjige mi je već bila p...