понедељак, 5. јун 2017.

Upozorenje: ovaj članak će drastično povećati zeljene odgovore na mejlove koje šaljete

Kojim god poslom da se bavite, verovatno nekad šaljete mejlove ili poruke na koje želite da dobijete potvrdan odgovor. 

Bilo da ih šaljete za generisanje lidova, da prodate nekom nešto, dođete do linkova ili prosto da napravite neku konekciju ili saradnju - ovo je članak za vas.

Jer…

Nakon niza iskustva u slanju i testiranju mejlova za različite svrhe, rešila sam da podelim sa vama vrlo korisne informacije.

Saznaćete šta je poželjno da uradite, šta nikako ne treba da radite i dobićete alate koji će vam olakšati i ubrzati ceo ovaj proces.


Prvi korak – Baza


Uzmimo primer da imate guest post koji želite da vam objavi neki jak sajt kako biste dobili link i  preusmerili saobraćaj ka vašem sajtu (u marketingu se outreach radi najčešće u ove svrhe).

Otvorite eksel i napravite bazu u koju ćete unositi sledeće: Link sajta,Traffic, Contact Person, Email, Outreach, Comment, Follow up, Comment.

Ovako nešto (kliknite na sliku da uvećate):



Ako radite outreach u neku drugu svrhu u bazu ubacite ono što je vama bitno.

Bazu pravite ukoliko kontaktirate više ljudi, da možete lepo da pratite stanje.

*Ukoliko hoćete samo jednoj osobi da se obratite (čiji mejl već imate) sa nekim drugim ciljem i zanima vas kako da napišete kidački mejl ili poruku, pređite na podnaslov „Sastavljanje mejla“.

Verovatno vam je već jasno šta ove stvari predstavljaju u bazi, ali hajde i da navedem tačno na šta mislim:

LINK - Potrebno je da nađete sajtove koji na svojim blogovima pišu slične teme u odnosu na vaš članak i proverite da li primaju guest postove.

Kucajte u guglu “KEYWORD” + write-for-us/guest post/contributors ...

Možete probati da nađete i listu koju je neko već izvukao, proverite šta vam od toga odgovara i ubacite u vašu bazu. Za sve što ne znate, pitajte Gugl.

TRAFFIC - možete proveriti pomoću SimilarWeb-a, Ahrefsa i mnogih drugih alata. Gledate total visits i traffic by counties da vidite koliko je jak sajt i odakle su čitaoci.

CONTACT PERSON - Izbegavajte popunjavanje kontakt formi za ostavljanje poruka na sajtovima i probajte da nađete lični poslovni mejl osobe koja vam je potrebna (stavite i ime u bazu, jer ćete se obraćati ljudima po imenu). Ako ne možete da nađete lični poslovni mejl, stavite u bazu info mejl. Ako ni to ne možete da nađete, popunite formu sa sajta.

COMMENT – Upišite njihov odgovor u bazu. Ja npr. ceo red zazelenim kad je pozitivan odgovor, a zacrvenim kad je negativan.

FOLLOW UP – Ukoliko vam ne odgovore na mejl (nekad stvarno zaborave ili nemaju vremena), nakon 3 dana im pošaljite podsetnik gde ćete u skraćenoj verziji ponoviti o čemu se radi. Ako im već više puta šaljete mejl, potrudite se da bar budete zanimljivi, šaljivi i pristojni kako ih ne biste smorili.

Evo nekih mojih kreativnih primera.

Prvi follow up:




Drugi follow up:


svakako ih testirajte i vidite šta najbolje prolazi.

Korisni alati


Često ćete imati poteškoća u traganju za ličnim poslovnim mejl adresama, jer ih ne ostavljaju svi tako olako.  Međutim, uz malo kopanja i uz ove alate, sve će vam biti dosta lakše.

Hunter – omogućava da na osnovu sajta firme pronađete info mejl i mejlove nekih osoba koje tu rade. Nećete u 100% slučajeva uspeti, ali meni u 80% slučajeva radi.
Ako nema mejl adrese na sajtu ili blogu osobe, pogledajte na njenoj FB stranici u „about“ delu, tu obično stave.

Koristite naravno uvek i Linkedin – ubacite u search box naziv firme, i onda idete na see all employees i pokušate da nađete mejl od osobe koja vam treba. Ako osoba nije ostavila svoj mejl na linkedin profilu (što je obično slučaj) možete koristiti FindThatEmail da ga pronađete - tako što ćete tamo ubaciti ime i prezime dotične osobe i sajt njene firme.

Ako niste sigurni da li je neki mejl postojeći, možete proveriti ovde  FindAnyMail.

Instalirajte neku od ekstenzija da vidite da li je osoba kojoj ste poslali mejl otvorila isti. Ja koristim MixMax tool. Ako vidite da mejl nije otvoren, probajte da nadjete neku drugu mejl adresu.

Postoji mnoštvo alata na ovu temu i obično nude neki free trial, a kasnije treba da se plati.

Vi svakako možete i sami napraviti najbolju predpostavku na osnovu paterna jer skoro sve poslovne adrese imaju sledeće formule: imeprezime@domain.com  ime@domain.com  prvoslovoimenaprezime@domain.com  imedonjacrtaprezime@domain.com ime.prezime@domain.com

Ono što možete uraditi  pre samog oureach-a je da napravite neku interakciju sa tom osobom, sajtom, blogerom, influenserom. Počnete da odgovarate na njihove tvitove, lajkujete statuse itd. kako bi vas primetili. Nakon nekog vremena interakcije - kontaktirajte ih. Minimalni početni napori će vam doneti mnogo veće šanse za odgovor, ukoliko vas je neko već primetio.



Outreach je igra brojeva. Na svakih 100 mejlova koje pošaljete trebalo bi minimum 5 da linkuje ka vama (opet zavisi i u kojoj ste oblasti i koliko vam je jak brend). Ja sad dobijam po 10 linkova mesečno za jednu poznatu bolnicu u Izraelu. 

Ako vam outrech ne daje rezultate, neke od sledećih stvari radite pogrešno:


1. kontaktirate nerelevantne sajtove

2. kontaktirate nerelevantne ljude u toj firmi

3. Nije vam dovoljno dobar tekst mejla

4. Ne nudite nikakvu vrednost drugoj strani

Sastavljanje mejla


Sada kad imamo mejl osobe kojoj želimo da se obratimo, kako da je ubedimo da uradi nešto za nas?

Što je poznatija osoba, to više dobija outrach (templejt) mejlova u inboks na dnevnom nivou. Vi treba da se izdvojite po nečemu iz mora ostalih, kako bi vaš mejl prvo bio otvoren, pročitan i kako biste zatim i dobili odgovor.

To pre svega NE treba da bude templejt mejl. Znate na šta mislim, to su oni generički mejlovi koje svima iste šaljete, samo promenite ime na početku.

Istražite neke informacije o osobi kojoj se obraćate. Čime se bavi, koji su joj hobiji, pogledajte društvene mreže…

Uvod mejla treba da napravi konekciju i da ih zainteresuje.

Evo jednog uvoda koji se meni posebno dopao:



Potpuno iskren i nestandardan početak mejla.

Be real, open, and honest — and always show a bit of personality.

Obratite obavezno pažnju i na naslov. To je prva stvar na osnovu koje odlučuju da li će otvoriti mejl ili ne. Potrudite se da ih zainteresujete već u naslovu ali da ne otkrijete previše, da bi dobili želju da ga otvore i pročitaju.

Spomenite članak koji vam se svideo i napišite ZAŠTO vam se svideo, spomenite nešto što imate zajedničko sa tom osobom (ljudi vole ljude sa sličnim interesovanjima), smislite nešto zanimljivo što će im odmah na početku provući pažnju.

Nemojte deliti komlimente u prazno. Ako napišete samo „Oduševljena sam vašim blogom, vi ste sjajni! “ to je lepo ali ništa specijalno ne znači. Čime ste tačno oduševljeni ? Pokažite im da ste ih lepo proučili.

Nakon uvoda, predstavite se i recite jasno zbog čega pišete. Svaki mejl treba da ima jasan CTA. Jer ako nema, nemate na šta da dobijete odgovor.

Nemojte previše da se raspisujete, ljudi nemaju vremena toliko da čitaju (rekla bih da je optimalno od 80 – 150 reči). Ovo opet zavisi kome se obraćate i da li je ta osoba zatrpana mejlovima ili nije.

Koristite bulete, boldujte važne stvari, mejl treba da bude jasan i razumljiv na prvi pogled.

Nemojte nikako pisati samo o sebi. Ja sam taj i taj, bavim se time i time i treba mi to i to od vas. Šta koga briga ko ste vi.  Šta ONI imaju od toga? Svakog zanima isključivo ono što njega zanima, a ne vi i vaš tamo neki biznis i potrebe.

Da li biste vi odgovorili na mejl koji vam šalje nepoznata osoba tražeći da izdvojite vaše dragoceno vreme joj pomognete, za šta nećete dobiti apsolutno ništa za uzvrat?

Razmišljajte uvek o njima, a ne o vama. Nemojte samo da tražite. Dajte i vi njima nešto. Ako date nešto korisno a besplatno, velika je verovatnoća da ćete dobiti nešto za uzvrat a da to i ne tražite. Dajte im nešto novo i vredno čime će njihova publika biti oduševljena.

Evo jednog primera koji zapravo i nije toliko loš, ali nije ni dovoljno dobar da me oduševi.



Dakle, ono što je dobro je što me je bar malo istražio u smislu da me je prepoznao kao nekoga ko ima nekakvo iskustva u marketingu. Nakon toga traži da podelim sa njim to iskustvo. Ok, ja to generalno nesebično činim, ali me nije ni sa čim posebno zainteresovao. Hoću ja svima da pomognem, ali realno nemam toliko vremena da izdvojim na razne nepoznate ljude. Da bih se odlučila na tako nešto, pre svega moram da se zainteresujem. Ako ja ovako regaujem, jasno vam je koliko je tek teže dopreti do poznatih sajtova, blogera, influensera…

Daću vam odmah i primer koji me JESTE zainteresovao:


Opaaa, Nova Energija, Mali princ i Dobro drvo.  To je već dosta za mene – našao nam je zajedničku stvar i kupio me (čak iako ne koristi veliko slovo tamo gde treba - nonšalantan neki lik).


Dakle - pokažite im da ih znate, da ste ih dobro istražili, pohvalite ih za nešto konkretno i oduševiće se.

Mogla bih još dosta da pišem na ovu temu, al onda bi to preraslo u neki gajd. Držim i edukaciju na ovu temu gde možete saznati više.

Nadam se da su vam ove informacije bile korisne. Pišite mi slobodno u komentarima vaša iskustva i ostavite ako želite primere mejlova koje želite da šaljete da vam pregledam.

Srećno!



понедељак, 1. мај 2017.

Kako da pokidate kao Content Writer u 11 koraka

Pored tebe, ovaj tekst trenutno čita još šest osoba.
Za manje od dva minuta ostaće vas dvoje ako na osnovu par sledećih rečenica procenite da tekst nije dovoljno vredan ili interesantan.
Ne verujete mi?
Ljudi čitaju prosečno oko 18% blog postova. Zapravo, više skeniraju nego što zaista čitaju jer su preplavljeni informacijama i gledaju samo ono što ih stvarno interesuje (samo 16% ljudi čita od reči do reči).
Šta onda uraditi da im privučemo pažnju ? Kako da ih zadržimo da pročitaju do kraja?
Evo šta treba da radite u 11 koraka (od početka do kraja) ako želite da vaš tekst čitaju od početka do kraja i da ga dobro zapamte.

1.   Istražite ključne reči

Pre nego što počnete da pišete na neku temu, prvo istražite šta se najviše gugla (i u kojoj meri) u oblasti o kojoj želite da pišete? Za to možete koristiti Google Keyword Planer , Moz Keyword Explorer, AnswerThePublic itd.
UberSuggest vam može pomoći da pretvorite jednu ideju u mnogo drugih i zasnovan je takođe na onome što ljudi traže u Guglu. Unesite reč i videćete sve predloge koji se traže za taj termin.
Na osnovu reči i fraza koje se najviše traže osmislite temu, najbolje neku o kojoj već nema kvalitetnih članaka (guglajte).
Razmislite dobro i istražite: Da li je to o čemu želite da pišete relevantno i aktuelno? Da li publika ima potrebu za tim informacijama? Koje benefite traže kada guglaju na tu temu?

2.   Osmislite strukturu

O čemu ćete sve pisati u tekstu ? Na koji način ćete to predstaviti ?
Nabacajte sve ideje koje vam padaju na pamet za izabranu temu, a onda izaberite koje ćete upotrebiti u vašem tekstu. Na osnovu toga smislite podnaslove.
Napravite svaki podnaslov jedinstvenim. Svaki od njih treba da doda novu vrednost vašoj priči.
Pazite da sve ima logički sled.

3.   Istražite šta već postoji na odabranu temu

Buzzsumo je alat koji vam može pomoći da vidite koji su tekstovi najšerovaniji na temu koju ste izabrali.
Pogledajte najbolje kotirane tekstova koje vam izbacuje Gugl u pretrazi. Cilj je da napišete bolje od onoga što već postoji.
Razmislite šta možete da kažete na odabranu temu što niko drugi već nije? Zapitajte se da li biste vi bili zainteresovani za vaš sadržaj da ste vi čitalac ?
Prvo skupljajte ideje, pišite, a posle prepravljajte i sređujte.
Savet: Pratite trendove iz oblasti o kojima pišete. Pratite blogove i uđite u zajednice na internetu (npr. grupe na FB ) gde se često deli kvalitetan i aktuelan sadržaj kako biste bili u toku.

4.   Pazite na fokus

Dok budete istraživali postoji opasnost da više puta izgubite fokus.
Zašto?
Jer ćete naići na gomilu tekstova i članaka koji će vas odvući na još neke interesantne koje neće imati puno veze sa temom na koju ste odabrali da pišete. Zato je važno da se držite strukture i podnaslova koje ste definisali.
Postavite rok do kada ćete završiti tekst. To će vas terati da radite, da se ne rasipate i da zaista završite započeto.

5.   Odaberite najbolji naslov

Stavite poentu teksta u naslov. 
Ali, ne samo to. Naslov je najvažniji za privlačenje pažnje i odluku da li će neko čitati nastavak.
Obavezno u naslov stavite i odabranu ključnu reč iz prvog koraka. Bilo je nekih glasina da SEO i keywords umiru, ali ništa od toga, čak evoluiraju.
Koristite snažne i emotivne reči u naslovima. Ovde možete skinuti više od 500 Power Words za privlačenje pažnje.
Neke od tih reči su: Novo, Profesionalno, Garantovano, Specijalno, Testirano, Unapređeno, Odmah,  Eksluzivno, Vredno, Sada, Autentično, Praktično, Interesantno, Izazovno, Jednostavno, Ekspert, Savet, Istinito, Povoljno, Ultimativno, Atraktivno, Lako, Provereno, Iznenađujuće, Kokretno, Potpuno, Inovativno,Tajnovito, Snažno, Neobično, Vanserijski, Slobodno, Korisno, Pažljvio izabrano, Uspešno, Brzo, Vredno, Direktno, Najnovije, Unikatno, Kvalitetno, Ljubav, Lukzusno, Sigurno, Revolucionarno, Magično, Dokazano, Nagrađivano…


Fraze koje su se pokazale kao odlične:
Evo zašto; Učiniće vas; Evo zašto; Istopiće vam srce; X razloga zašto; Šta će uslediti...

Brojevi koji najbolje prolaze u naslovima su 10, 5, 15, 7.
Naslov treba da deluje kao neko obećanje da će se desiti neka revolucionarna promena ako nastave da čitaju dalje. Postoje razni tipovi naslova. Ovde možete naći listu odličnih.
Kada osmislite svoj naslov, proveritie kako se kotira ovde: CoSchedule’s Headline Analyzer
Ne uzimajte naslov koji ima ocenu manju od 70% (ovo je ako pišete na engleskom).

6.   Uvod je odmah posle naslova najbitniji

Imate 3 sekunde da zainteresujete čitaoca. Posle naslova najvažnije su prve dve-tri rečenice, odnosno uvod.
Napravite uvod koji će zaista provući čitaoce. Najbolje je da ga napišete na kraju, kada već završite pisanje teksta jer tada sigurno znate koje ste sve teme pokrili.
Ukoliko prvo napišete uvod on vam može pokvariti pravac koji ste pre toga trebali da definišete strukturom.
Koristite APP formulu - Agree, Promise, Preview                                             
Agree - Počnite sa nečim interesantnim sa čime će se čitaoci složiti, to će im pokazati da razumete njihov problem.
Promise - Obećajte im da ćete im rešiti taj problem
Preview - Privucite odmah pažnju čitalaca pokazujući im KAKO ćete im rešiti problem tj. kako će im koristi sadržaj koji budu pročitali.
Nešto slično sam i ja napravila u ovom uvodu.

7.   Budite sveobuhvatni i koristite fraze za osvežavanje pažnje

Istraživanja pokazuju da je najoptimalnije da blog post bude izmedju 1500 i 3000 reči.
Zapravo, najbolji je kvalitetan sadržaj (ma koliko bio dugačak ili kratak) koji detaljno odgovara na ono što ljudi traže.
Dok čitaoci čitaju tekst, postoji velika mogućnost da u nekom delu izgube pažnju. Da se ovo ne bi dešavalo koristite fraze koje razbijaju monotoniju.
  • Evo šta je caka
  • Hajde sada da pogledamo kako…
  • Ali šta se zapravo krije iza toga?
  • Sigurno se sada pitate…
  • Ovo postaje zanimljivije kada…
  • Želite da znate koji je najbolji deo?
  • Sigurno ste već čuli za ovo…ali ne i za….
  • Tajna je u…
  • Zanima vas kako sam uspela da..?
  • Evo šta treba da radite od početka do kraja…
  • Jasno vam je da u stvarnosti to i nije baš tako…hajde da vidimo kako jeste

8.    Šta još dok pišete tekst

Obraćajte se direktno. Stavite publiku na prvo mesto. ONI su glavni, njima se obraćate i njihove probleme rešavate.
Koristite kratke i jasne rečenice (ispod 20 reči) i kratke paragrafe (do 3 rečenice).
Prazni prostori su važni za bolju čitljivost.
Ne ponavaljajte se ako ste već nešto napisali.

Ne preterujte sa ubacivanjem ključnih reči u tekst. Integrišite ih prirodno u tekst. U članku od 500 reči ne bi trebalo da ih bude više od 5-10. Alat koji možete koristiti da proverite da niste previše optimizovali tekst je Keyword Density Checker.
Izbegavajte hiperbole i hvalisanja. Koncizno, objektivno i jasno.
Uključite statistike i relevantne podatke kad god je moguće. Npr. 10 fundamentalnih načina da povećate organiski rič za 193%.
Izbegavajte klišee i plagijate jer je 65% sadržaja na internetu već duplikat. Pomoću Copyspace možete proveriti da li neki tekst ima duplikate.
Ako pišete tekst na engleskom možete koristiti Onelook za pronalaženje sinonima za reči i fraze.
Sličan Onlook-u je Hemingway app ali se više fokusira da vam pisanje bude čitko i čitljivo.
Pored toga možete koristiti i Grammarly koji je više od običnog spell checker-a. Sa njegovom besplatnom ekstenzojom za hrom možete ispravljati sve što pišete na vebu.
Ukoliko pišete na srpskom postoje razni online priručnici. Neki od korisnijih za gramatiku i pravopis su sledeći:

9.   Oplemenite sadržaj i dodajte vrednost tekstu

Trudite se da vam tekst bude zaista kvalitetan, samo tako će biti čitan, šerovan itd.
Šta je zapravo kvalitetan tekst na internetu?
To je tekst pun linkova ka drugim relevantnim izvorima, tekst koji sadrži zanimljive video klipove, fotografije, infografike i ostale multimedijalne sadržaje koji doprinose veb kvalitetu teksta.
Linkujete sve što može dodatno da donese vrednost vašem tekstu. Sve vreme dok pišete, treba da se pitate kako neko može da profitira i da ima koristi od vašeg teksta.
Uokvirite važne informacije.
Ukoliko niste dizajner možete koristiti vrlo jednostavan program Canva Canva nudi dosta templejta i mogućnosti da sami kreirate vizuale (ja sam sliku za ovaj tekst napravila tamo).
Dajte im nešto što nisu očekivali i što će stvoriti „Waau“ efekat. To može biti npr. prečica kako se nešto lakše radi, nakon čega će hteti da se rane što su izgubili sate i sate radeći to isto na teži način. Dakle, nemojte samo da pričate nego im lepo pokažite kako će sami to nešto da urade.
Ono što još može dodati vrednost čitaocima je mogućnost da skinu dodatne materijale (templejte, infografike, e-book itd.)
Budite kreativni i sami osmislite šta je to dodatno što možete pružiti vašoj publici.

10. Kada završite pisanje teksta

Pročitajte vaš tekst. Ispravite greške. Da li je tekst praktičan? Da li je vama koristan kada ga pročitate? Treba da bude.
Napišite dobre title tagove (to su oni plavi naslovi koji se pojavljuju kada guglate) i meta description-e (kratki tekst ispod tih naslova).
Google stavlja korisnike na prvo mesto (zato je bitan kvalitet sadržaja), prvo mislite na njih a onda i na search engines.
Ako koristite WordPress, Yoast će vam pomoći oko SEO optimizacije i čitljivosti sadržaja.
Beacon je alat koji vam omogućava da sredite vaš tekst kada ga napišete i da ga lepo oblikujete u neki od templejta.

11.  Promocija

Kad završite pisanje teksta to je tek pola posla. Druga polovina je da ga promovišete.
Izguglajte preporučene dužine teksta za društvene mreže i napravite strategiju kako ćete i kada promovisati svoj sadržaj.
Ako ja sad npr. objavim ovaj tekst u neko vreme kada nema puno ljudi na mreži, vrlo lako može da se desi da brzo nestane.
Zainteresujte ih i na društvenim mrežama zanimljivim naslovom, pitajte ih zatvorena pitanja koja će im probuditi radoznalost, napišite neku kontraverznu poruku koja će im sigurno izazvati neku reakciju, koristite humor, dajte im odmah neku vrednost …
Pišite stvari koje će ljudi želeti da šeruju, a ljudi vole da šeruju ono što će njihova publika smatrati vrednim, a to su opet stvari za koje postoji velika mogućnost da će biti lajkovane, šerovane i imati puno komentara.
Bolna istina je da će većina sadržaja nestati ubrzo nakon što klinete publish jer se 2 miliona blog postova izbaci na dnevnom nivou...Mi to ne želimo i zato treba da obratimo pažnju na gomilu ovih faktora.

Zaključak

Nije slučajno što Seth Godin naziva content marketing jedinim preostalim marketingom – zato što je autentičan, koristan i savršeno prilagođen interent generaciji.
U predhodnih 11 koraka je spakovano dosta važnih, sažetih i korisnih informacija kao i alata koje sam prikupljala učeći i radeći u ovoj oblasti.
Nadam se da će i vama biti od koristiti kao što su meni.
Isprobajte ih i javite mi rezultate.
Srećno!
P.S. Ako vam se svideo tekst, podelite ga da i drugi nauče nešto korisno. I naravno, ako imate još neke zanimljave alate koje koristite, volela bih da mi napišete u komentarima :)

Plemena i lideri 👁️

Ovaj članak je inspirisan knjigom Plemena od Set Godina. Kako sam imala prilike da vodim neka “plemena”, tematika knjige mi je već bila p...