среда, 5. април 2017.

Nema da ne možeš, možeš samo da nećeš

Družeći se i upoznajući razne uspešne ljude, došla sam do zaključka da mnogi od njih praktikuju iste navike. Skoro svi ustaju veoma rano, bave se nekim sportom ili idu u teretanu i svakodnevno rade na sopstvenom usavršavanju.
Pročitajte koje još navike praktikuju i probajte i sami da uvedete. Ja sam ih uvela i više sam nego zadovoljna.
1.   Rano ustajanje
Većina uspešnih ljudi ustaje baš rano, između 5 i 6 ujutro, a to čine zato što i legnu uveče između 10 i 11. Dan traje 24 sata i zaista imate vremena za razne aktivnosti ako se dobro organizujete i ustanete ranije. Ovo je jedina navika koju nisam u potpunosti uvela.
2.   Konstantan rad na sebi
Napišite na papiru u jednoj koloni svoje dobre navike, a u drugoj loše. Zatim pronađite dobru naviku koja može da zameni lošu. Npr. 3 sata dnevno beskorisnog skrolovanja po internetu možete zameniti čitanjem knjige. Kada za mesec dana pogledate ponovo ovu listu, bićete iznenađni koliko ste postigli.
Trudite se da svoje slobodno vreme trošite na dostizanje sopstvenih ciljeva, a ne samo na zabavu i razonodu. Naravno, važno je i da znate da se zabavite i da imate neki hobi koji vas ispunjava.
Stalno tražite načine da proširite svoja znanja, sposobnosti i veštine. Guglajte, možete naći dosta besplatnih online kurseva i uključite se u grupe i zajednice ljudi koji dele ista interesovanja. Idite na radionice i edukacije. Kako rastu vaša znanja, tako raste i vaše samopouzdanje i mogućnosti.
Pronađite mentora, tako ćete lakše i brže stići do cilja.
3.   Svakodnevno planiranje i zapisivanje ciljeva  
Postavljajte mesečne i godišnje ciljeve i planove za svaki dan. Svako veče isplanirajte naredni dan i zapišite te aktivnosti na papiru (to do liste), kako koju odradite, tako je štiklirajte. Na kraju dana ćete osetiti zadovoljstvo što ste postigli sve što ste zacrtali. Ovo sam i sama praktikovala tokom studija, pa sam ih završila u roku sa prosekom preko 9,5.
4.     Nema izgovora
Preuzmite odgovornost za svoje postupke. Ako stvari ne idu po planu, preuzmite inicijativu i rešite problem.
Nema da ne možeš, možeš samo da nećeš.
5.   Davanje
Daj da bi ti se dalo. Pomozite nekome kada god to možete. Delite vase znanje nesebično. Učinite nekoga srećnim, pa ćete i sami biti mnogo srećniji.
6.   Zahvalnost
Budite zahvalni na svemu što imate i pokazujte zahvalnost svima onima koji su vam pomogli, koji su vas nešto naučili, podržali i bili uz vas.
7.   Fizička aktivnost i zdravlje
Redovno vežbanje i zdrava ishrana utiču na smanjenje stresa i poboljšanja energije. Od kada vežbam, osim što sam zadovoljnija izgledom, postižem i mnogo više aktivnosti u toku dana i ne bole me leđa od sedenja za kompom.
8.   Čitanje knjiga
Pročitajte svakog dana nešto iz vaše svere interesovanja. Pratite trendove u vašoj oblasti. Pitajte vaše mentore da vam preporuče neke knjige. Bill Gates čita jednu knjigu nedeljno, dok Warren Buffett provede 80% svog dana čitajući.

Ja čitam 3 knjige mesečno.
9.   Istrajnost
Ne odustajte. Svi porazi će vas učiniti samo jačim i pametnijim. Ne poredite se sa drugima, već probajte da budete najbolja verzija sebe.
„Uspeh znači ravnomeran napredak prema ličnom sazrevanju.“ Al Tomsik
10. Manje price, više slušanja
Slušajte ljude, ali stvarno.
„Ljudi slušaju druge ne da bi ih razumeli, već da bi im odgovorili.“ Stiven R. Kovi
Samo slušajući druge možete naučiti nešto, jer pričajući samo ponavljate ono što već znate. Ne kažu džabe da imamo dva uveta i samo jedna usta.
Sigurno da pored navedenih navika ima još nekih, ali ovo su one koje sam izdvojila kao ključne. Ukoliko imate još neke da dodate, slobodno pišite u komentarima :)

Нема коментара:

Постави коментар

Plemena i lideri 👁️

Ovaj članak je inspirisan knjigom Plemena od Set Godina. Kako sam imala prilike da vodim neka “plemena”, tematika knjige mi je već bila p...